Handelsbetingelser

frklarsen.dk tilhører FRØKEN LARSEN I/S
Vi er momsregistrerede og betaler SKAT. Alle priser på frklarsen.dk er inkl. 25% moms.

Når du handler på frklarsen.dk, modtager du en e-mail med kvittering på din bestilling. Denne e-mail indeholder også et ordrenummer. Mailen er din kvittering for, at vi har modtaget din bestilling. Når du modtager en ordrebekræftelse på mail, er bestillingen gennemført. Hvis en vare ikke kan sendes som ønsket, kontakter vi dig. Da vi ikke har lagerstyring på webshoppen, tages der forbehold for udsolgte varer.

Farvegengivelse

Vi gør vores bedste for at gengive farver korrekt. Imidlertid kan gengivelsen blive påvirket af forskellige elementer som fx hvordan billedet er taget, hvilket lys elementet er fotograferet i, hvilken skærm billedet fremvises på m.v. Det betyder, at du må forvente risiko for forskelle mellem dét, du ser på din skærm, og det reelle farveudtryk.

Betaling af varer

Ved køb i vores webshop, modtages Mobilepay, bankoverførsel og VISA/Dankort. I vores butik modtages desuden kontanter. FRØKEN LARSEN I/S opkræver hverken ekspeditions- eller faktureringsgebyr.

Levering

Frøken Larsen sender pakker med GLS til pakkeshop. Det har vi valgt, fordi vi har bedst erfaring med leveringstid og sporbarhed hos GLS, og vi ønsker, at din pakke kommer hurtigst muligt frem til dig, så du kan komme i gang med dit projekt. Til dette formål skal vi bruge din adresse, dit telefonnummer og din e-mail. Således får du dels en kvittering fremsendt samt en besked, når din pakke er klar til udlevering. Hvis du har særlige ønsker til forsendelse (fx udleveringssted), så skriv det til os i feltet til bemærkninger på din ordre.

FRØKEN LARSEN I/S forbeholder sig ret til at fakturere de faktiske portoudgifter for returforsendelse, såfremt din pakke ikke bliver afhentet eller modtagelse nægtes.

Reklamationsret

Vi følger de europæiske forbrugerregler/købeloven. Det betyder fx, at der kan reklameres over varer, der ikke holder til almindeligt brug. Reklamation meddeles, så snart fejlen opdages. I praksis er det nemmest, hvis du reklamerer over en vare, inden du vasker den eller klipper i den. Skriv til os på kontakt@frklarsen.dk eller ring på tlf. 21 49 36 54. Du må meget gerne sende et billede. Vi dækker udgiften til at sende materialet retur, hvis det er den løsning, vi aftaler. Vi modtager ikke pakker sendt per efterkrav.

Reklamation gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert brug af varen.

Returret/fortrydelsesret

Du har 14 dages returret på varer købt online. Varen skal være i samme stand, som ved modtagelse. Der kan være årsager til, at en vare ikke kan tages retur – fx rygning. Omkostninger til returnering er for egen regning. Når den returnerede vare er modtaget og godkendt, overfører vi købsprisen til det kontonummer, du opgiver. Vi modtager ikke pakker sendt per efterkrav.

Fortryder du købet af en vare, så skal du meddele os dette senest 14 dage efter, at du har modtaget den. Dette gøres på kontakt@frklarsen.dk.

Frøken Larsen I/S tager som udgangspunkt IKKE afklippede metervarer, bånd eller elastikker retur, da disse betragtes som værende specialproducerede produkter.

Hvis der er fejl i varen, er der tale om en reklamation og ikke en returvare.

Klager

Vi vil rigtigt gerne tale med dig og finde en løsning, som alle kan være tilfredse med. Hvis det ikke er muligt, kan du klage på www.forbrug.dk eller Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Toldboden 2, 8800 Viborg.

FAQ – HYPPIGE SPØRGSMÅL

Hvad koster en fragt?

Ordrer til Danmark koster kr. 35,- uanset volume. Ordrer til Danmark over kr. 400,- sendes gratis – bortset fra hvis vi har en kampagne (fx udsalg). Ønsker du levering til din postkasse, koster dette et tillæg på kr. 20,- som opkræves via MobilePay, når vi har modtaget din ordre. Du skal samtidig huske at notere dette i feltet til bemærkninger på din ordre.

Hvor hurtigt kommer mine varer?

Vi sender din ordre lige så hurtigt, vi kan komme til det og senest inden for 3 hverdage. Vi sender med GLS som pakke uden omdeling. GLS henter pakker først på dagen i vores område, så oftest kommer en pakke med den følgende dag. GLS leverer som hovedregel fra dag til dag. Dog ikke i weekenden.

Jeg kan ikke spore min pakke?

Hvis du har fået en kvittering, men dit pakkenummer ikke virker, så kan det være fordi GLS opdaterer deres system ca. kl. 20. De afhenter ikke pakker i weekenden. Så vent lidt – og prøv så at spore den igen.

Min vare er ikke, som jeg havde regnet med?

Kontakt os på tlf. 21 49 36 54 eller send en mail på kontakt@frklarsen.dk.

Hvor leverer I til?

Som udgangspunkt kan vi sende hvorhen, det skal være. Kontakt os gerne for en pris, hvis du bor udenfor Danmarks grænser.

Jeg vil gerne reservere en vare?

Vi lægger gerne en vare til side til dig, hvis du betaler den med det samme. Så kan vi sende den med din næste bestilling, eller du kan komme og hente den, når det passer for dig.

Vi glæder os til at ekspedere dig!